Last weeks I have spend some time to re-discover the terrain texturing and skies. Now I have made a 100% custom terrain texture set with seasonal procedural flora and now I am handling the Sky bleuprints and new clouds. It is quite a different thing than making assets, with a lot of patience, like painting on a canvas.
SAD
Example of a sky, here the alpha channel wasn't ready yet. To make a good sky, first a made a tiled sky, and after that I started making the Alpha-layer.
leuk klusje daar heb ik ook all eens mee gerommeld.
ReplyDelete2048x2048 textures gebruikt moet zeggen het ziet er wonderbaarlijk uit heel railsimulator ziet er meteen beter uit. ik heb ze er nog in zitten.
maar moet je eens proberen siegfried 2048 textures weet niet of je dat nu all heb maar het is zeker een wouuuw factor.
groet remon fopix3d.blogspot.com
vergeet ik nog te zeggen die 2048 textures kosten geen preformence. mischie nog een leuk trucje weet niet hoe je je alphas maakt maar het mooiste is. in photoshop gele wolken plaatje mergen naar alpha dan invererce zodat kleur balans omdraait dan is je alpha klaar en in uitstekende staat :)
ReplyDeletegroetjes remon fopix3d.blogspot.com